Ota haltuun Facebook- ja Instagram-mainonnan salat 💪

Facebook tavoittaa yli 60 % suomalaisista ihmisistä joka päivä. Ei olekaan ihme, että niin moni yritys on päättänyt ottaa somekanavan mainosalustakseen, sillä Facebookin avulla tulee takuuvarmasti tuloksia lähes kaikille yrityksille. Somekanavissa mainostaminen on kuitenkin muuttunut merkittävästi viimeisen parin vuoden aikana, ja tässä koulutuksessa opit kaikki tuoreimmat keinot tuloksien saamiseen.

Käytännönläheisen kurssin aikana ymmärrät paremmin some-mainonnan kulmakivet ja opit luomaan tehokkaan kampanjarakenteen sekä tekemään houkuttelevia mainoksia kohderyhmällesi. Sparraajanasi tuloksiin toimii kokenut mainonnan kouluttaja ja Mediashaken toimari Matti Hirvonen.

Kurkkaa tästä oppituntien sisältö 👇

Osio 1: Perustukset kuntoon tehokasta some-mainontaa varten 🛠

Facebook-mainonta on loistava kanava niin tunnettuuden kasvattamiseen kuin mitattavien tulosten saamiseen esimerkiksi verkkokaupan ostoina tai liideinä. Ennen mainonnan aloittamista on tärkeää ymmärtää, minkä periaatteiden mukaan mainonta Facebookissa ja Instagramissa toimii. Niinpä verkkokurssin ensimmäinen osassa käymme läpi mainoshuutokaupan periaatteita ja avaamme tarkemmin, mitä kaikkea kävijädataa voimme mitata (ja mitä emme). Käymme myös konkreettisesti läpi, mikä on Business Manager ja miten eri tilejä ja oikeuksia hallitaan.

🗓️ Oppitunti julkaistaan 22.3. klo 10! 

Tämän koulutusosion jälkeen:

  • tiedät, mitä Facebook-mainonta tarkoittaa kokonaisuutena ja miksi siellä kannattaa mainostaa ostoprosessin eri vaiheissa
  • tunnet Facebookin mainoshuutokaupan perusperiaatteet
  • ymmärrät Facebookin pikselin merkityksen ja mahdollisuudet mittaamisessa ja kohdentamisessa
  • sinulla on riittävä osaaminen toimia yrityksen Business Managerin pääkäyttäjänä halliten käyttäjiä ja tilejä

Osio 2: Miten luon timanttisen kampanjarakenteen? 💎

Verkkokurssin toisessa osiossa päästään työntämään kädet siihen kuuluisaan saveen. Opit luomaan selkeän ja pysyvän kampanjarakenteen, ymmärrät mainosjoukkotason valinnat sekä tiedät eri mainosmuodot. Ja mikä ihme se pikseli olikaan? Tämä (ehkä jopa tärkein) mainonnan työkalu tulee sinulle tutuksi. Käymme pikselin asentamisen myös vaihe vaiheelta läpi!

🗓️ Oppitunti julkaistaan 29.3. klo 10!

Tämän koulutusosion jälkeen:

  • osaat liikkua Facebookin mainostilillä kuin kala vedessä
  • osaat ohjeistaa Facebook-pikselin asentamisen verkkosivu- tai verkkokauppatoimittajalle
  • tunnet eri kampanjatavoitteiden erot ja osaat valita niistä sopivimmat vastaamaan omiin tavoitteisiisi
  • tiedät, mitä pitää ottaa huomioon kampanja-, mainosjoukko- ja mainostasojen asetuksissa
  • sinulla on valmiudet suunnitella ja rakentaa parhaiden käytänteiden mukainen kampanjarakenne mainostilillesi

Osio 3: Oikean yleisön tavoittaminen 📨

Facebook ja Instagram ovat loistavia työkaluja uuden yleisön löytämiseen – ja mainonnan avulla saamme laajennettua kohderyhmää rutkasti suuremmaksi kuin orgaanisesti olisi mahdollista. Kolmannen kurssiosion aikana ymmärrät, millaisia kohderyhmiä on mahdollista luoda ja kuinka suuren yleisön pystyt mainoksillasi tavoittamaan. Kuulet myös kohdentamisen parhaat käytännöt ja ideoita niin kylmän kuin lämpimämmänkin yleisön tavoittamiseen.

🗓️ Oppitunti julkaistaan 12.4. klo 10!

Tämän koulutusosion jälkeen:

  • Tunnet kohdentamisen parhaat käytännöt, joiden avulla valjastat algoritmin tekemään kohdennustyön puolestasi
  • Osaat hyödyntää Facebookin käyttäjädataan perustuvia kohdennusvaihtoehtoja osana mainontaasi
  • Ymmärrät oman datan merkityksen kohdentamisessa ja osaat hyödyntää sitä parhaalla mahdollisella tavalla
  • Tiedät, miksi ja miten erotella kylmä ja lämmin yleisö omiksi mainosjoukoikseen

Osio 4: Kaappaa kohdeyleisösi huomio 👀

Miten ihmeessä saan ihmiset klikkaamaan mainosta ja tekemään oston tai jättämään yhteydenottopyynnön?

Käyttäjä selaa somefiidiänsä käyttäen keskimäärin 1,7 sekuntia yhteen sisältöön. Siis 1,7 sekuntia! Tässä ajassa täytyisi saada kiinnitettyä käyttäjän huomio tavalla tai toisella. Tässä osiossa pääset hyppäämään käyttäjän saappaisiin ja oppimaan, mitkä mainosmuodot, -tekstit ja muut visuaaliset elementit saavat juuri sinun kohderyhmäsi klikkaamaan mainosta.

🗓️ Oppitunti julkaistaan 19.4. klo 10!

Tämän koulutusosion jälkeen:

  • osaat itse luoda toimivia mainoksia ilman kalliita välineitä ja tuntikausien opettelua
  • tiedät, millaiset mainoskuvat ja -tekstit toimivat juuri tällä hetkellä parhaiten some-mainonnassa
  • tunnet parhaat käytännöt luovien optimoinnista eri sijoitteluihin
  • osaat valita kohdeyleisöillesi parhaiten toimivat mainoskulmat ja tuoda ne esille kiinnostavasti

Osio 5: Monipuoliset kehitystoimenpiteet, paremmat tulokset 🤩

Mainonnan toimivuutta mitataan monin eri tunnusluvuin. Laadukkaasti suunniteltu ja rakennettu mainonta pyyhkäisee mainonnan onnistumisen suurimmat kompastuskivet jo valmiiksi pois tieltä, mutta paremmat tulokset eivät kuitenkaan tule itsestään. Oman onnensa nojassa pyörivä mainonta toimii vain puoliteholla, eikä siitä sellaisenaan saada kaikkea potentiaaliaan irti.

Siksi verkkokoulutuksen viimeinen osio sisältää kattavan kokonaisuuden mainonnan kehittämiseen liittyvistä jatkuvista toimenpiteistä, joita toteuttamalla opit kehittämään mainontaasi entistä toimivammaksi ja saamaan jatkuvasti parempia tuloksia.

🗓️ Oppitunti julkaistaan 26.4. klo 10!

Tämän koulutusosion jälkeen:

  • Tiedät, mitkä ovat some-mainonnan tärkeimmät tunnusluvut ja kuinka saat ne näkyviin helposti yhdellä silmäyksellä
  • Löydät mainonnasta kehityskohteita datan perusteella ja osaat kehittää kampanjoitasi tämän tiedon pohjalta
  • Tunnet A/B-testaamisen ja tulosten skaalaamisen parhaat käytännöt Facebookissa
  • Osaat raportoida saadut tulokset asiantuntevasti johdolle

Ilmoittaudu mukaan jo tänään!

Pääset mukaan kattaville kursseille ja saat kaikki materiaalit käyttöösi hintaan 398 € (+alv).

Maksutapoina maksukortti (esim. Visa tai MasterCard) tai lasku. Laskussa on 14 päivän maksuaika.

Koulutuksen sisältö:

  • Viisi syväluotaavaa etäoppituntia (kesto 1,5-2 tuntia per oppitunti)Facebook- ja Instagram-mainonnasta
  • Kaksi erikoisoppituntia:
    • – dynaaminen tuotemainonta verkkokaupoille
    • – liidien hankinta lomakemainoksilla
  • Kattavan tehtäväpaketin ja työkalut Facebook- ja Instagram-mainonnan toteuttamiseen
  • Pääsyn Linkedin-ryhmään, jossa asiantuntijamme vastaavat kysymyksiisi
  • Kaikki kurssimateriaalit käyttöösi PDF-muodossa

Tämä kaikki 100 % tyytyväisyystakuulla!

Täytä lomake ja ilmoittaudu 👇

Ensimmäinen oppitunti julkaistaan 22.3.2021.